Popis
STIHL Motorová pila MS 400 C-M
Výkonná motorová pila MS 400 C-M je první motorovou pilou na světě s magnéziovým pístem na světě. Robustní stavba ve spojení s lehkou konstrukcí a velmi příznivou výkonovou hmotností 1,45 kg/kW. V MS 400 C-M se poprvé používá zcela nový 67 ccm motor STIHL s výkonem 4,0 kW. Vynikající zrychlení a snadné startování díky systému STIHL M-Tronic.
MS 400 C-M je první motorovou pilou na světě s magnéziovým pístem!
Klíčové vlastnosti profi pily STIHL MS 400 C-M:
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/ea9d923ac36e4b66bbe6271de73d9b6e-1.jpg)
STIHL M-Tronic (FT)
Plně elektronická regulace okamžiku zážehu a dávkování paliva. Řízení motoru STIHL M-Tronic (M) zajišťuje v každém provozním stavu stále optimální výkon motoru, konstantní maximální otáčky a velmi dobré vlastnosti při zrychlení. Ruční nastavení karburátoru zcela odpadá.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/6cb82542243041e7a02477a51f860450-2-1.jpg)
STIHL 2-MIX
Ekonomický STIHL 2-MIX motor s technologií kanálů 1-in-4 má vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček. Řetězová pila ušetří až 20% paliva ve srovnání s konvenčním dvoutaktním motorem STIHL bez 2-MIX technologie. Emise z výfuku jsou nižší až o 50%.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/f7a6cfbf6cac4d7c8b432a23a659618b.jpg)
Filtr HD2
Nově vyvinutý filtr HD2 s filtračním materiálem z polyethylénu má až o 70% jemnější póry než dosavadní polyamidové filtry a proto dokáže zachytit velmi jemný prach. Filtrační materiál odpuzuje také vodu a olej, proto se velmi dobře čistí. Filtrační patrona je demontovatelná bez použití nářadí pouze pootočením filtru o 1/4 otáčky rukou.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/19ffcf0abc4d44a981470e01f9851479.jpg)
ElastoStart
Následkem kompresního tlaku vznikají při nahazování spalovacích motorů trhavé sílové špičky, které zatěžují svaly a klouby. Tlumící prvek ve speciální startovací rukojeti ElastoStart akumuluje v závislosti na průběhu komprese střídavě sílu a opět ji uvolňuje. Díky tomu je startování stejnoměrné bez trhavých silových špiček.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/97ea8e786967468ea179b5148140536e-2.jpg)
Dekompresní ventil
Dekompresní ventil vypouští při startování část stlačené směsi z válce. Tím se významně sníží potřebná tažná síla na startovacím lanku. To odlehčuje obsluhu a je chráněn celý startovací systém motorového nářadí.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/f9fd562fa5bd45e781a8b761bbd8c40b.jpg)
Zařízení pro napínání řetězu umístěné na boku
Napínací šroub se ovládá zboku skrz kryt řetězky. To zabraňuje kontaktu pokožky s ostrým pilovým řetězem a hroty ozubeného dorazu.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/9f91d89548e149f880689add96d65730.jpg)
Olejové čerpadlo s možností regulace množství
Dovoluje přesné dávkování oleje v závislosti na potřebě. Označení E zaručuje v každém případě dostatečné množství oleje. Profesionálové dávkují jemněji. Je možné snížení dodávaného oleje až o 50%.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/140180c86e2a4ef4a7396a5b4b613def.jpg)
Uzávěr nádržky pro snadné otvírání/uzavírání
Patentované speciální uzávěry pro palivovou a olejovou nádrž. Nádrže, kterými je vybaveno motorové nářadí se dají rychle, bez použití velké síly a bez nářadí otevírat a opět uzavírat.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/28e54781127f435eaeeb409054cad813-1.jpg)
Dlouhodobý systém filtrace vzduchu
Nasátý vzduch je setrvačníkem uveden do rotace. Odstředivou silou jsou větší a těžší částečky nečistot odloučeny ke stěně skříně a vyneseny ven ze stroje přes žebra válce. Prostřednictvím předřadného odlučovacího kanálu je tak do vzduchového filtru přiváděn vzduch neobsahující téměř žádné částečky nečistoty.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/83f47cf5cf1c45d4ac0f1de7800a973c-2.jpg)
Antivibrační systém
Silné vibrace v místě upevnění rukojetí motorového nářadí mohou při dlouhodobém používání vést k problémům s prokrvováním rukou a paží. STIHL proto vyvinul vysoce kvalitní antivibrační systém. U motorového nářadí s antivibračním systémem jsou v místě upevnění rukojetí vibrace, které vytváří motor a pracovní nástroj, významně snížené.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/a36e5f49d5204bd79a63c4d7db007034.jpg)
Kombipáčka
M-Tronic rozezná elektronicky studený a teplý start. Prostřednictvím kombipáčky je tak nastavována pouze jedna startovací pozice. Nemusíte ověřovat okamžitý provozní stav motoru a máte ihned k dispozici plný výkon i bezprostředně po provedeném studeném startu.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/061ba6b948304020915d52a7656b84a5-2.jpg)
Kompenzátor
Kompenzátor STIHL, regulační systém v karburátoru, se stará o to, že i přes stoupající znečištění vzduchového filtru zůstává výkon motoru, kvalita výfukových zplodin a spotřeba paliva po delší dobu téměř konstantní. Teprve když dojde k citelnému poklesu výkonu, musí se vyčistit vzduchový filtr. Tak je možné pracovat velmi dlouho bez údržby.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/f9fd562fa5bd45e781a8b761bbd8c40b.jpg)
Matice krytu řetězky jištěné proti ztrátě
Eliminace ztráty matic při výměně řezné garnitury. Přesná pozice matic vůči šroubům při montáži krytu řetězky.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/0e92d870f94d4ae3a7b3a42e52f63b09.jpg)
Technika čtyř kanálů STIHL
Čtyři přepouštěcí kanály uvedou směs paliva a vzduchu před zapálením do vířivého pohybu. Tak se palivo optimálně spálí a zvýší se výrazně účinnost motoru. Výsledek: menší spotřeba a vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/f5d972380c9e418983d5b2951b2538a2-2.jpg)
Ohřívání karburátoru teplým vzduchem
Na pily STIHL s předehřevem karburátoru je i ve studeném ročním období spolehnutí: V zimním nastavení obtéká karburátor předehřátý nasávaný vzduch . Tím se zabrání jeho zamrznutí. Pro přepnutí z letního na zimní provoz stačí jednoduchý pohyb ruky
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/8d0a3cda4c1244deb7f8949a75944f76.jpg)
Píst z magnézia
Extrémně lehký píst z magnéziové slitiny zajistí vynikající poměr výkonu a hmostnosti, vyšší maximální otáčky a vyšší životnost.
![](http://nej-technika.cz/_cms/wp-content/uploads/2023/04/310eaab552784e30a621129bf84b4946.jpg)
Systém mazání řetězu Ematic
STIHL Ematic-System se skládá z vodící lišty Ematic, pilového řetězu Oilomatic a olejového čerpadla k regulaci množství nebo snížení dopravovaného množství. Díky speciální konstrukci lišty a řetězu se dostane každá kapka řetězového oleje tam, kde je jí zapotřebí k mazání. Spotřeba oleje se tak může snížit až o 50%.
Technická specifikace
- Zdvihový objem cm³ 66,8
- Výkon kW 4
- Hmotnost kg bez lišty a řetězu 5,8
- Hmotnost na jednotku výkonu kg/kW 1,4
- Délka lišty cm 40
- Dělení řetězu 3/8 „
- Objem palivové nádrže l 0,60
Návod k použití a bezpečnostní pokyny k obsluze stroje zde MS 400 C-M
Získejte rok záruky navíc na https://www.mujstihl.cz/